Reduir la quantitat de residus que generem en els col·legis i en les llars és un dels principals objectius que es marca el Consorci de Residus COR-V5 a curt termini. Amb això evitem que molts d’aquests residus acaben en abocadors o disseminats pel medi ambient contribuint a la sostenibilitat i cura del medi ambient.

Per a això, en els centres escolars de les comarques de La Safor, La Costera, La Vall d’Albaida, La Canal de Navarrés i la Vall d’Aiora-Cofrents s’està duent a terme el projecte #Compostaescola, que  consisteix  a donar-los una nova vida a les restes orgàniques transformant-los en compost.

Durant tot el curs, els alumnes han anat ficant restes de menjar, esmorzar, poda i jardí en el compostador, perquè els organismes descomponedors s’alimenten d’ells i els transformen en compost.

Com a resultat, els primers col·legis ja comencen a obtindre xicotetes quantitats de compost que ja poden usar en el seu hort escolar. Han reduït molt els terminis d’obtenció de compost gràcies a la implicació de tota la comunitat educativa, la conscienciació que tenien sobre la importància de reduir els residus i perquè han seguit els passos i premisses dels tècnics que els han visitat durant tot el curs.

Aquestes premisses es basaven sobretot a airejar el compostador 1-2 vegades per setmana, mesclar bé les restes humides i seques, humitejar el contingut en cas de ser necessari, realitzar pesatges de tot el que s’introduïa i mantindre un control de la temperatura. Gràcies a això, han reduït quasi 2 mesos el procés d’obtenció de compost.

En les pròximes setmanes, més centres obtindran compostos, ho podran usar en l’hort escolar i veuran com el cicle de la matèria orgànica es tanca i els seus esforços són recompensats.

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , .