Els alumnes dels col·legis de les comarques de La Safor, La Costera, La Vall d’Albaida, La Canal de Navarrés i la Vall d’Aiora-Cofrents continuen rebent formació en matèria compostatge.

Molts són els alumnes que ja tenen clar i saben on depositar cadascun dels residus, inclosos les restes orgàniques, els quals a partir d’aquest curs els donaran un nou ús, transformant-los en compost. Gràcies al material aportat pel Consorci per a la Gestió de Residus COR-V5 els alumnes depositen les restes de menjar i esmorzar en el compostador i porten un control setmanal dels mateixos per a veure com es van descomponent i a poc a poc formant-se el compost.

És el cas del col·legi Lluís Vives, Ontiyent (La Vall d’Albaida) que estan molt il·lusionats i motivats amb el programa #Compostaescola. Tal és la implicació que al costat dels alumnes i professorat, algunes mares dels alumnes participen també en tasques de realització de compost així com de cura de l’hort escolar ja que com elles diuen: “és important que els nostres fills sàpien d’on venen els aliments que ens mengem”. Veuen necessari un canvi de mentalitat de la gent per a poder fer del món un lloc més sostenible i pensen que aquest projecte impulsat pel COR és un bon mètode perquè els alumnes es consciencien sobre la generació de residus.

Per la seua part, els alumnes estan depositant les restes orgàniques que els tècnics els han explicat que si que poden tirar al compostador, d’aquesta forma aconseguiran un compost de bona qualitat per a poder usar-ho en el seu hort escolar.

Si encara no formes part del programa #Compostaescola, què esperes? uneix-te a través del correu compostaescola@consorciresidus.org

Tagged , , , , , , , , , , , , .