Entrevista a Josep Canet, director del CEIP Lluis Vives de Quesa.

Hui entrevistem a Josep Canet, director del CEIP Lluis Vives de Quesa que junt amb el seu equip docent i els seus alumnes han començat a compostar en el centre.

“La idea de fer esta campanya a nivell escolar servix perquè els xiquets vegen que és un procés necessari per a gestionar els residus”. A explicat Josep Canet, director del CEIP Lluís Vives, a Quesa (València) , sobre la iniciativa del Consorci per a la Gestió de Residus V5- COR que acosta el compostatge als centres educatius. “En este centre les i els xiquets ja sabien gestionar el paper i cartó, però era necessari posar el focus en les restes orgàniques”.

En el centre ja han aprés a cuidar de l’hort que tenen des de fa un any i que també han integrat en este cicle sostenible. “Al veure l’evolució d’eixos residus en compost ho aprofitarem per a nodrir l’hort, i tot això sense eixir del centre escolar”.

Encara que estem a final del curs escolar i no els dóna temps a posar en marxa el material didàctic que tenen a la seua disposició, Josep ens comenta que la comunitat educativa “ja s’ha familiaritzat amb estos recursos tan interessants que acosten el compostatge a les aules de forma sencilla” Quant al material per a fer el compost, tot s’està posant en marxa tal com es va explicar en la formació, agraint les pautes que els tècnics els han donat.

Des d’ací agraïm a Josep els minuts dedicats a donar-nos la seua opinió. Si tu també formes part de compostaescola anima’t a comptar-nos la teua experiència i fotos a compostaescola@consorciresidus.org

Tagged , , , , , .